?>

Evde kalanlar online oyunda 'FİFA', 'PUBG' ve 'LOL'u tercih etti

Yeni tip koronavirüs salgını nedeniyle insanların evde kalma sürecinde e-spor ve online oyunlara ilgi daha önce görülmemiş şekilde artarken, en çok tercih edilen oyunlar FİFA, PUBG ve League of Legends oldu.

Genel - 5 yıl önce

Türkiye E-Spor Federasyonu (TESFED) Başkanı Alper Afşin Özdemir, yaptığı açıklamada, oyun sektörünün tüm dünyada ve Türkiye'de hızla büyüdüğünü söyledi.
Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sürecinin e-spor faaliyetlerini tetiklediğini ifade eden Özdemir, "Bunun da en temel sebebi bugün geçirdiğimiz süreçten ötürü bütün spor dallarının durdurduğunu görüyoruz. Bu manada sosyal mesafe nedeniyle birçok branşın hayata geçirilemediğini görüyoruz. Bizi bundan pozitif olarak ayrıştıran konu var. Bilgisayar başında ve sosyal mesafeyi zaten gerektirmediği için bu sebeple e-spor ve online oyunlara olan ilgi artmış durumda." diye konuştu.
Özdemir, sayısal olarak bakıldığında oyun oynayan kitlenin ciddi anlamda katlandığını gördüklerini, önceki yıllarda yapılan oyun içi harcamaların da bu dönemde arttığını kaydetti.
E-sporun en büyük artısının yeni branşları çıkarabilmesi olduğunu ifade eden Özdemir, koronavirüs döneminde yeni ve popüler oyunların hayata geçtiğini söyledi.
Özdemir, e-sporda yeni turnuva ve müsabakaları başlattıklarına işaret ederek, "Bu yılın mart ayı itibarıyla koronavirüs salgını döneminde video oyun endüstrisinde satışların türüne göre artışlar; dijital oyunlarda yüzde 52,9, fiziksel oyunlarda yüzde 82, konsol oyunlarda ise yüzde 155 oldu." dedi.
İlgi gören oyunlardan bahseden Özdemir, "Yeni çıkan oyunlardan özellikle beta sürecinde olan 'Valorant' ciddi anlamda ilgi görüyor. Bunların dışında Counter Strike, PES, Dota gibi oyunların yine kitleleri var. Oyunlarda en başı çeken FİFA, PUBG ile LOL oluyor." ifadelerini kullandı.
"Bu süreçte dünyada 22 milyon oyuncu kazanıldı"
Oyun Tasarımcıları, Geliştiricileri, Yapım ve Yayıncıları Derneği (OYUNDER) Kurucu Başkanı Tansu Kendirli de koronavirüs sürecinde oyun sektörünün büyüdüğünü anlattı.
Oyunların artık hizmet endüstrisi olarak değerlendirilebileceğini ifade eden Kendirli, "Dünyada, bu süreçte yaklaşık 22 milyon oyuncu daha kazanıldı. Çünkü insanlar dışarı çıkamayınca doğal olarak nitelikli ve eğlenceli vakit geçirmek, yeni bir şeyler denemek için oyunlara yöneldi. Aslında online oyunlar, toplumsal mesafeleri kapatan bir şey. Çünkü arkadaşlarla oynayabiliyorsunuz. Arkadaşlarınızla iletişime geçme ve sohbet etme imkanı sunuluyor." dedi.
Oyun sektörünün, insanların birbirinden uzaklaştığı dönemlerde de varlığını sürdüreceğini görebildiklerini ve oyunun yatırıma değer bir endüstri olduğunun ortaya çıktığını kaydeden Kendirli, Türkiye'de oyun oynayan kişi sayısının bu dönemde yaklaşık yüzde 10 arttığını belirtti.

Oyun harcamaları da yüzde 60 arttı

Oyun ve e-spor ajansı "Next in Game'in "Global Karantina Günlerinin Oyun Dünyası Üzerindeki Etkileri" raporunda ise koronavirüs salgınının yaşandığı dönemde e-spor ve oyun dünyasına ilginin arttığı vurgulanıyor.
Dünyada birçok ülkede sokağa çıkma kısıtlamaları ve karantina tedbirlerinin dijital oyun ve e-spor endüstrisine ivme kazandırdığı belirtilen raporda, oyun indirmeleri ve e-spor turnuvalarının yüzde 30 artış gösterdiği kaydediliyor. Raporda, 9 Mart'tan itibaren video oyunlarına harcanan paranın bir önceki seneye göre yüzde 60 arttığı belirtiliyor.
Oyun dağıtım ağı Steam’deki anlık oyuncu sayısının istatistiklerine de yer verilen raporda, mart ayı başında yükselişe geçen oyuncu sayısının, 29 Mart itibarıyla 23 milyon 434 bin 674'e yükseldiği belirtiliyor.

Kaynak: AA . dikGAZETE.com

Haftanın Öne Çıkanları

Türk Kızılay Genel Başkanı Kınık: Bu sene ramazan operasyonunun büyük kısmını yurt içine ayırdık

2020-04-15 16:07 - Gündem

Malatya'nın sevilen yüzü 'Mercedes Kadir' vefat etti

2020-04-19 02:12 - Çevre-Hayat

İstanbul'da bir hastadan alınan Kovid-19/ koronavirüsün genomu dizilendi

2020-04-19 16:02 - Teknoloji

Afrika'da Kovid-19'dan ölenlerin sayısı bini geçti

2020-04-18 15:02 - Dünya

Tarihi sessizlikte İstanbul Boğazı ve Haliç'te 'kuşların' hakimiyeti vardı

2020-04-18 19:47 - Gündem

Evde kalanlar online oyunda 'FİFA', 'PUBG' ve 'LOL'u tercih etti

2020-04-20 17:54 - Genel

Kovid-19 nedeniyle ülkelerine dönemeyen yabancı öğrenciler Türkiye'ye minnettar

2020-04-18 15:02 - Gündem

Orucun vücuda faydasını görmek için sahur ve iftarda tüketilenlere dikkat

2020-04-20 17:48 - Sağlık

Yaban hayvanları Şanlıurfa'daki merkezde şifa buluyor

2020-04-18 20:37 - Gündem

Trabzonsporlu futbolcu Novak'ın şampiyonluk hedefi

2020-04-20 15:37 - Spor

İlgili Haberler

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı 'Yarısı Bizden' kampanyasıyla ilgili soruları cevapladı

20:30 - Genel

Günün Manşetleri

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bolu'daki yangında sorumluluğu olanların gözünün yaşına bakmayacağız

16:57 - Gündem

Hamas, esir takasının 4. turunda İsrail'in 90 Filistinliyi serbest bırakacağını duyurdu

16:52 - Dünya

İsrail'in Gazze'ye yönelik yıkıcı saldırılarında çok sayıda ibadethane bombardımanın hedef

16:48 - Dünya

Otellerde görevli mutfak personeline yangın eğitimi verilmesi önerisi

16:22 - Gündem

Galatasaray ve Fenerbahçe'nin UEFA Avrupa Ligi son 16 play-off turundaki rakipleri belli oldu

16:18 - Spor