YAHUDİ / HRİSTİYAN / MÜSLÜMAN

YAHUDİ / HRİSTİYAN / MÜSLÜMAN

"İbrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyan idi; fakat o, Hanif bir Müslüman idi." ALİ İMRAN-67

Yukarıdaki ayete göre Hz. İbrahim, Müslüman olmuştur,

Peki Musa/İsa/Muhammed gibi resullerden önce yaşamış olan Hz. İbrahim nasıl Müslüman olmuştur?

Bilinen anlamdaki Yahudilik/Hristiyanlık/Müslümanlık henüz yokken, İbrahim'in Yahudi ve Hristiyanlardan olmadığı neden vurgulanmış?

Kitap'taki kavramları insanın ve hayatın gerçekliğine uygun şekilde anlamlandırmadığımız sürece, Kitapta yüzlerce çelişkili konu oluşacaktır.

Kitap'taki kavramlar belirli bir Topluma/Din'e/Coğrafya'ya hitaben değil, tüm toplumlara ve İnsanlığa hitaben misal şeklinde verilmiştir. 

Şimdi yukarıdaki Ayet'i doğru şekilde anlamlandırmak için kavramlara genel geçerliliği olan manaları verelim;

YAHUDİLER: Kendilerine imkan verilmişler / Sermaye grubu 

HRİSTİYANLAR: Sermaye grubuna bağlı Yönetim Sınıfı / Bürokratik oligarşi / Siyasi güç sahipleri (Kamu hizmeti sunması gerekenler)

MÜSLÜMANLAR: Bir ülkedeki mevcut dini/siyasi otoriteye tabi olanlar / teslimiyet içinde olanlar, halk/tebaa

*

Peki İbrahim için vurgulanan "Hanif Müslüman" kimdir?

HANİF MÜSLÜMAN: Bulunduğu toplumdaki mevcut dini/siyasi anlayışa değil, Hakka/Adalete/Doğruluğa tabi olup, bu yolda teslimiyet içinde olandır.

Dolayısıyla, Kitap'taki Yahudi/Hristiyan/Müslüman gibi kavramlar, bilinen anlamdaki dinsel kimlikler değil, siyasi/iktisadi/sosyal sınıflardır.

Kavramları bu şekilde tanımladığımızda, dini inancı ne olursa olsun, her ülkenin/toplumun Yahudi/Hristiyan/Müslüman gibi sınıfları vardır.

Şimdi bu tanımlamalardan sonra bir Ayet'i daha açıklayalım;

"Ey inananlar! Yahudi ve Hristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Sizden kim, onları dost edinirse, kuşkusuz o da onlardandır." MAİDE-51

Ayet burada bilinen anlamdaki Yahudi/Hristiyan inancına bağlı olanları kastetmiyor,

Ayet, Sermaye grubu ile Siyasi egemenlerin birbirlerini kolladıklarını işaret etmektedir.

*

Yine bir başka ayette "Sen onlara tâbi olmadıkça, ne yahudiler ne de hristiyanlar senden asla hoşnut olmayacaklardır" denmektedir. 

Bu ayette, Sermaye Grubu ve Siyasi/Bürokratik egemenlerin öngördüğü, Sisteme/Müslümanlığa tabi olmayanlardan, hoşnut olunmayacağı ifade edilmektedir.

Bu anlatımlardan sonra "Hanif Müslüman" kavramının ne olduğu daha net kavranmış olacaktır.

.

Cengiz Han Güven, dikGAZETE.com

"İbrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyan idi; fakat o, Hanif bir Müslüman idi." ALİ İMRAN-67

Yukarıdaki ayete göre Hz. İbrahim, Müslüman olmuştur,

Peki Musa/İsa/Muhammed gibi resullerden önce yaşamış olan Hz. İbrahim nasıl Müslüman olmuştur?

Bilinen anlamdaki Yahudilik/Hristiyanlık/Müslümanlık henüz yokken, İbrahim'in Yahudi ve Hristiyanlardan olmadığı neden vurgulanmış?

Kitap'taki kavramları insanın ve hayatın gerçekliğine uygun şekilde anlamlandırmadığımız sürece, Kitapta yüzlerce çelişkili konu oluşacaktır.

Kitap'taki kavramlar belirli bir Topluma/Din'e/Coğrafya'ya hitaben değil, tüm toplumlara ve İnsanlığa hitaben misal şeklinde verilmiştir. 

Şimdi yukarıdaki Ayet'i doğru şekilde anlamlandırmak için kavramlara genel geçerliliği olan manaları verelim;

YAHUDİLER: Kendilerine imkan verilmişler / Sermaye grubu 

HRİSTİYANLAR: Sermaye grubuna bağlı Yönetim Sınıfı / Bürokratik oligarşi / Siyasi güç sahipleri (Kamu hizmeti sunması gerekenler)

MÜSLÜMANLAR: Bir ülkedeki mevcut dini/siyasi otoriteye tabi olanlar / teslimiyet içinde olanlar, halk/tebaa

*

Peki İbrahim için vurgulanan "Hanif Müslüman" kimdir?

HANİF MÜSLÜMAN: Bulunduğu toplumdaki mevcut dini/siyasi anlayışa değil, Hakka/Adalete/Doğruluğa tabi olup, bu yolda teslimiyet içinde olandır.

Dolayısıyla, Kitap'taki Yahudi/Hristiyan/Müslüman gibi kavramlar, bilinen anlamdaki dinsel kimlikler değil, siyasi/iktisadi/sosyal sınıflardır.

Kavramları bu şekilde tanımladığımızda, dini inancı ne olursa olsun, her ülkenin/toplumun Yahudi/Hristiyan/Müslüman gibi sınıfları vardır.

Şimdi bu tanımlamalardan sonra bir Ayet'i daha açıklayalım;

"Ey inananlar! Yahudi ve Hristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Sizden kim, onları dost edinirse, kuşkusuz o da onlardandır." MAİDE-51

Ayet burada bilinen anlamdaki Yahudi/Hristiyan inancına bağlı olanları kastetmiyor,

Ayet, Sermaye grubu ile Siyasi egemenlerin birbirlerini kolladıklarını işaret etmektedir.

*

Yine bir başka ayette "Sen onlara tâbi olmadıkça, ne yahudiler ne de hristiyanlar senden asla hoşnut olmayacaklardır" denmektedir. 

Bu ayette, Sermaye Grubu ve Siyasi/Bürokratik egemenlerin öngördüğü, Sisteme/Müslümanlığa tabi olmayanlardan, hoşnut olunmayacağı ifade edilmektedir.

Bu anlatımlardan sonra "Hanif Müslüman" kavramının ne olduğu daha net kavranmış olacaktır.

.

Cengiz Han Güven, dikGAZETE.com